REŠITE PROBLEM SEDENTARNOG NAČINA ŽIVOTA

Sedentarni ( sedeći ) način života podrazumeva previše sedenja, računajući vreme koje osoba na dnevnom nivou provede u kolima, sedeći na poslu ili kod kuće pored računara i televizora. Ovakav način života direktno je povezan sa povećanim rizikom od razvoja bolesti, od kojih su najopasnije:

Degeneracija koštano-mišićnog aparata

U sedećem položaju, usled dugotrajne statičke kontrakcije mišića ekstenzora (opružača) kičmenog stuba, javlja se njihov preveliki zamor a krajnji rezultat je spazam istoimenih mišića i pojava jakog bola. Osoba često menja položaje, najčešće se ‘’zavali’’ unazad kako bi bol prestao. Tada dolazi do opuštanja mišića i ako se u dužem vremenskom periodu ne započne sa treninzima dolazi do slabljenja mišića. Opuštaju se i slabe leđni mišići, veliki sedalni mišić (m. gluteus maximus), mišići trbučnog zida i sve to utiče da se naruši statika kičmenog stuba i dovodi do deformiteta kičmenog stuba i degenerativnih promena na pršljenovima u vidu diskopatije, protruzije diska i diskus hernije. Ako sedite po četiri I više sati u stolici pet dana u nedelji, a kičma se ne kreće, kolena i kukovi su savijeni, telo postaje ukočeno. Mišići slabe i organizam počinje da oboleva.

Insulinska rezistencija i dijabetes

Usporene telesne funkcije uz povećani unos kalorija dovode do povećanja nivoa šećera u krvi, a pošto telu nije potrebna energija šećer ostaje u krvi. U takvoj situaciji gušterača (pancreas) luči velike količine insulina koji smanjuje nivo šećera u krvotoku I vremenom može doći do poremećaja u radu gušterače i slabijeg lučenja insulina što vodi ka razvoju dijabetesa i insulinske rezistencije.

Kardio-vaskularni problemi

Tokom sedenja krv protiče sporije kroz organizam, mišići sagorevaju manje masti dozvoljavajući tako masnim kiselinama da lakše zapuše krvne sudove. Sedenje podiže i nivo holesterola u krvi, posle nekoliko sati dobar (HDL) holesterol pada za 20%, a enzimske aktivnosti kojima se organizam bori protiv gomilanja masti u organizmu za 90%. Predugo sedenje povezano je i sa povećanjem krvnog pritiska pa oni koji puno sede imaju dva puta veće šanse da obole od hipertenzije (hronično povećanog krvnog pritiska). Takođe, usporava se cirkulacija pa se krv zadržava u nogama. Problemi koji mogu da nastanu su otečeni zglobovi, proširene vene i nastanak tromboze.  Posledica sedentarnog načina života jeste i nagomilavanje kilograma. Naučna istraživanja pokazala su da nedostatak fizičke aktivnosti usporava metabolizam i izaziva promene telesnih funkcija, što dovodi do povećanja telesne težine.

MI VAM NUDIMO REŠENJE!!!

Pokrenite se, budite aktivni jer samo kontinuirano vežbanje i izbalansirana ishrana mogu rešiti sve prethodno opisane probleme nastale usled kontinuiranog sedenja. U našem centru nudimo program prilagođen svakom pojedincu koji uključuje:

  • Manipulativne procedure rasterećenja kičmenog stuba i svih zglobova na telu,
  • Rasterećenje kičmenog stuba na INVERSION THERAPY TABLE,
  • Pasivno rastezanje svih mišićnih grupa na telu i posturalnih mišića (mišići koji održavaju vertikalan položaj tela) koji su najugroženiji prilikom dugotrajnog sedenja,
  • Precizno prepisana ishrana od strane nutricioniste,
  • Precizno prepisan trenažni program gde se pre svega obraća pažnja na jačanje muskulature i stvaranje jakih kinetičkih lanaca mišića koji će Vam pomoći da bez problema izdržite dugotrajne položaje kako sedenja tako i kod stajanja.