POSTPOROĐAJNE VEŽBE

Vraćanje u dobru fizičku formu posle porođaja, treba da bude cilj svakoj ženi, kako zbog zdravstvenih, tako i zbog estetskih razloga. Ukoliko je vaš porođaj prošao u redu, a svakako posle konsultacije sa vašim lekarom, možete se slobodno vratiti na vežbanje kao i pre porođaja. Sa vraćanjem u formu ne treba žuriti, jer će vam svakako biti potrebno par meseci dok ne uđete u formu.

Nekoliko bitnih stvari koje ćete postići vežbanjem

  • Psihičko rasterećenje
  • Oblikovanje tela i dobijanje mišićne mase, naročito u karličnom predelu
  • Brže vraćanje tela u stanje pre trudnoće
  • Kondiciju
  • Smanjivanje bolova u donjem delu kičme
  • Regulisanje apetita
  • Poboljšanje cirkulacije

Veoma je važan fizički oporavak vašeg tela nakon porođaja. Važno je da ne čekate predugo. Vežbanje se preporučuje svakoj ženi koja je rodila. Zbog lošeg držanja tela kao i dojenja, kod većine žena dolazi do pojave bolova u leđima. Trudnice koje su održavale trudnoću, treba da odaberu programe za vežbanje koji će ih postepeno vraćati u formu.

Osluškujte svoje telo i dajte mu upravo ono što mu je potrebno. Dobar trenažni proces posle porođaja, uspostaviće ravnotežu u vašem telu. Sa redovnim vežbanjem možete početi već posle šest nedelja od porođaja. Kako bi se vežbalo bez mogućeg ugrožavanja vašeg i detetovog zdravlja (kod dojenja je potreban strogo kontrolisan program vežbanja – za majku je veoma bitno i to da joj se na početku dojenja u mleku ne nakuplja mlečna kiselina), uradićemo vam niz testova kako bismo procenili vaš fizički status, pre početka bilo kakve vrste programa.

Kod porođaja carskim rezom i postporođajnih komplikacija treba slediti uputstva lekara kako biste što pre mogli da započnete sa vežbanjem. Na početku krenite laganim tempom, budući da je potrebno sačuvati svoju energiju za oporavak od porođaja. U prvih šest nedelja krenite sa laganim šetnjama kao i sa Kegelovim vežbama, zatim laganim vežbama mobilnosti i jačanja karličnog pojasa i trbušnih mišića. Mišići i ostale meke strukture u abdomenu i karličnom dnu se menjaju i slabe. Vežbom ćete ublažiti posledice trudnoće, kao što su urinarna inkontinencija, dijastaza rectus abdominisa, spuštanje materice, bubrega i mokraćne bešike, bolovi u vratu i leđima, postnatalna depresija.